איך להשתמשי בתגים של וורדפרס בדרך הכי טובה ?

אוגוסט 29, 2014
Posted in בלוג
אוגוסט 29, 2014 lior2020
זמן קריאה למאמר זה: 2 דקות

תגים בוורדפרס לעתים קרובות לא מובנת והשימוש בהם לפעמים נעשה לרעה אם או בלי ידיעה, וללא מחשבה למה זה טוב. תגים נראים בהרבה בלוגים וכל אחד משתמש בהם באופן שונה, לא כולם משתמשים בהם באופן עקבי באתר וחבל!.

שימוש בתגיות זה די פשוט, אם ניקח רגע להבין את השימוש מאחרי היעד שלהם ואיך משתמשים בהם בצורה נכונה, נראה שתגים יכולים להיות מאוד יעילים בשיפור חווית המשתמש ובקידום האתר שלכם. עם זאת, כאשר משתמשים בו בצורה לא נכונה הם אינם אלא כלי ניווט מבולגן ולא נוח שיכול להשפיע לרעה על האתר שלכם ועל חווית המשתמש.

מה בדיוק תגיות?

בכל ספר שאתה פותח בתחילת הספר ישנו אידקס, רשימת הפרקים או הנושאים שעליו הספר הולך לדבר אם ניקח ספר בישול אז באינקס נמצא עוגות שמרים – עמוד 10, רולדות – עמוד 37, מרקים – עמוד 65, סלטים עמוד 87 וכו… וכשנדיע לפרק או נושא שאנחנו רוצים שם נראה את כל המתכונים. מסודר לא ?

או יותר מזה אם תלכו לסוף הספר (לא בכל הספרים זה כך) אתם תראו אינדקס מילים שמופיעות בספר ובאיזה עמוד וכמה פעמים וכו…

וככה הקוראים יכולים למצוא מה שהם רוצים בדרך הרבה יותר נוחה.

תחשוב על תגים כאינדקס של האתר שלך.

תגיות הן הדרך למיין את התוכן שלכם לפי נושאים, וכך לקבל ארגון יותר טוב לתוכן האתר וורדפרס שלכם.

אז איך מתייגים ביעילות ?

תגיות צריכה להיות קצרות ומכילות שתיים או שלוש מילות לכל היותר. הם אמורים לייצג את הפרטים חשובים הכלולים בתוך הטקסט ולכן הם צריכים תמיד להיות רלוונטיים לתוכן ההודעה.

הסגנון שבו אתה יוצר את התגים שלך הוא מאוד חשוב. אם נקח את דוגמת הסישולים שלנו ונגיד שיש לנו אתר עם מתכונים של מאפים. אז במתכון של "עוגת שמרים עם צימוקים מקמח מלא" הייתי שם תגים כמו "קמח מלא" "צימוקים" ובלחיצה על אחד מהתגים האלו אני יגול לקבל תוצאות של עוד מתכונים מקמח מלא או צימוקים ועל זה הדרך. כי מי שהדיע למתכון זה של צימוקים וקמח מלא בטח אוהב את זה… אז בואו ניתן לו עוד דברים מהסוג הזה ונשאיר אותו באתר שלנו.

ניהול התגיות שלכם

שמירה על מבנה תיוג ברור ומאורגן יכולה להיות הרבה עבודה ומצריך חשיבה ורישמה של התדים שיש לך באתר ואולי בגלל זה לא כולם ממש עקביים בנושא.

אם נתייג פוסטים בלי שום ערך לא תקבלו תועלת, אלא הפוך אפילו בלגן שלם.

איפה להציג את התגים באתר שלכם ?

ישנם כמה דרכים להציג את התגים באתר בצורה שלא מצריכה תכנות והם: בווידג'טים (מגיע עם וורדפרס) תחת כל פוסוט וזה מאוד תלוי איך האתר שלכם בנוי. פשוט שימו אותו במקום הכי נוח לגולשים שיוכלו לראות אותם.

לסיכום

אתם לא חייבים להשתמש בתגים באתר וורדפרס שלכם, אבל אם אתם כן מתכוונים להשתמש בהם כדאי לקחת את הזמן כדי לתכנן טוב איזה תדים אתם רוצים להשתמש ולהיות עקביים איתם. בסופו של יום זה ישתלם לכם גם נוחות לגולשים וגם מבחינת סרקית מנועי חיפוש.

זמן קריאה למאמר זה: 2 דקות
התחל
כן כן בדיוק כאן
דברו איתי
איך אפשר לעזור ?