שימוש בצבעים בתהליך של בניית אתר אינטרנט

ספטמבר 7, 2011 lior2020
זמן קריאה למאמר זה: 3 דקות

בחירת הצבע הנכון עבור בניית אתר האינטרנט שלך הוא חשוב בדיוק כמו בחירת גרפיקה ותוכן. מאמר זה דן בגורמים שיש להביא בחשבון בעת ​​בחירת צבעים לאתר האינטרנט שלך.

לצבעים יש השפעות רבות על אנשים, וצבעים מסוימים יכולים לעורר רגשות אצל אנשים מסוימים. תגובות רגשיות יכולות להשפיע על דמותה של החברה שלך במוחם של המבקרים, ויכולה להיות השפעה גדולה להחברה שלך או למותג שאתה מציע.

אם אתה מאמין שצבע מעורר רגש, אז את הביטויים, "מפלצת בעלת עיניים ירוקות", "רואה אדום" או "במצב רוח שחור". המפלצת ירוקת העיניים הוא התייחסות קנאה, רואה אדום פירושו אדם כועס ומצב רוח שחור מתייחס לדיכאון. אנשים נוטים לקשר צבעים עם מצבי רוח ספציפיים. טקסטים מדעיים הוכיחו כי צבעים שונים יכולים לגרום לאנשים לשמחה, עצובת, רוגע, רגש, כעס או חשש.

כל מה שיכול לעורר תגובות של אנשים אלה צריך להיות נבחר בקפידה בעת בניית אתר האינטרנט שלך. צבעים נוטים להיות מסווגים "נייטרלי "חם" או "מגניב". אז בואו נסתכל על כמה מהם.

צבעים ניטרליים

לבנים – לבנים משמע טוהר וניקיון. בתרבויות המזרח לבן הוא הצבע של המוות בעוד בתרבויות המערבי הוא הצבע של נישואים ותקווה.

אפורים – אפורים אמור להפריש אמינות ושמרנות. גוונים של אפור הם אחד מצבעי הלבוש הפופולארי ביותר עבור העסק.

החומים – חומים יכולים לעמוד על האדמה, הבית והמשפחה.

שחורים – שחורים מסמלים כוח, אלגנטיות ותחכום. בתרבויות המערב גם מייצג מוות.

צבעים חמים

האדומים – האדומים טובים למשוך תשומת לב. לכן הם משמשים לעתים קרובות למטרות מכירה, להדגיש נקודות ספציפיות. האדום מסמל, כעס, אלימות, תשוקה, ותשוקה של ממש יכולה להעלות את לחץ הדם של אנשים.

הצהובים – צהוב יכול להיות חולשה או פחדנות כמו חמימות ואושר.

תפוזים – כתום קשור לליל כל הקדושים. זה גם יכול לעורר תיאבון של אדם.

ורודים- ורוד בדרך כלל מסמל את התמימות, הנשיות והרומנטיקה.

צבעים מגניבים

כחול – לכחול יש השפעה מרגיעה על אנשים. הוא נוטף אמון. זהו רבים מהמוסדות הפיננסיים ומוסדות הבריאות נוטים להשתמש בצבעים כחולים. הכחול יכול גם לדכא תיאבון.

ירוק – ירוק בעוד עומד קנאה, תאוות הבצע וחוסר הניסיון, הוא גם מייצג כסף ועושר.

סגול – סגול נוטה לסמל יצירתיות. גוונים כהים יותר היו שמורים פעם עבור תמלוגים, וגוונים קלים היו קשורים בדרך כלל עם הרומנטיקה.

ערכות צבעים

ערכות צבעים יכולים להיות מורכבים מצבע אחד, צבעים משלימים או צבעים מנוגדים.

צבע בודד – ערכות צבעים יחידים משמשים גוונים שונים ועוצמות של צבע אחד על רקע לבן. לדוגמה, אם אתה רוצה להשתמש בערכת צבעים של אדום, אתה יכול להשתמש מצב ורוד הקל אל אדום כהה.

צבעים משלימים – צבעים משלימים משמשים לשני צבעים או יותר זה נראה טוב ביחד ויוצר תערובת נעימה כי הוא מושך את רוב האנשים. צבע אחד יכול להיות דומיננטי והאחר משמש להחמיא לו.

צבעים מנוגדים – הניגודיות של צבעים בשני צבעים או יותר דומיננטי כדי ליצור "אפקט העין תופס". לדוגמה, באמצעות דף רקע כחול כהה, אדום עמוק מסגרת סביב אזור הטקסט ורקע לבן עם טקסט שחור אופיינית לערכת צבע מנוגדים.

מעצבי אתרים צריכים להיות זהירים כאשר משתשמשים בצבעים מנוגדים כי שילובים מסוימים נוטים להיות "רוטטים", כגון טקסט אדום על רקע כחול יכול לפגוע בעיניים של אנשים מסוימים. ואין צורך להרחיב.

צבע הנחיות כלליות

ההנחיות הבאות הן הצעות כלליות כיצד צריך לעשות את אתר האינטרנט שלך קריא עבור כולם.

1. הטקסט צריך להיות קריא. ברור ששחור על גבי לבן הוא ברירת המחדל אבל האחרים הם גם טובים. צבעים בהירים כמו לבן או צהוב על רקע שחור או כל צבע כהה אחר. אבל, צהוב, ירוק או אפור על לבן לא.
2. שימוש בצבעים שמושכים ונעימים לעין.
 3. בחר את הצבעים שמציירים את התמונה שאתה רוצה לתת למבקרים שלך (לפי מה שהזכרנו למעלה).
4. אין להשתמש בעוצמה בתמונות ובצבע כרקע מאחורי טקסט. זה מקשה על הקריאה. אם אתה משתמש בתמונה, להשתמש בו בתור סימן מים דהוי.
 5. צבעים צריכים להיות אחידים בכל הדפים של האתר שלך באינטרנט כדי ליצור "מותג" עבור האתר שלך ולתת למבקרים שלך הבנה שהם עדיין באתר האינטרנט שלך.

כשאתה מתכנן את בניית האתר שלך,יש לבחור את ערכת הצבעים של האתר בזהירות באותה מידה כשם שבוחרים את הגרפיקה והתוכן. המראה הכללי יקבע את הרושם שהמבקר יקבל על החברה או המותג שלך, וזה יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.

בהצלחה!

זמן קריאה למאמר זה: 3 דקות
התחל
כן כן בדיוק כאן
דברו איתי
איך אפשר לעזור ?