טכניקות לעיצוב באנרים בהצלחה

באנרים הפכו להיות חלק מרכזי בעולם האינטרנט העולמי מאז הימים הראשונים שלה. קופירייטרים ומעצבים יושבים שעות ומחפשים דגמים חדשים כדי שיוכלו לתפוס את תשומת הלב של המבקר לכפות עליו ללחוץ על הבאנר שלהם. מאמר זה דן בחלק של עיצוביי הבאנרים המוצלחים ביותר.

להקניט את הסקרנות שלך

“אל תלחץ כאן” “זהירות”. כמה מכם ראו את הסיסמה הזאת בבאנר? מה אתה עושה כשאתה רואה את זה לראשונה? האם אתם כמו רוב האנשים, כאשר ראה את הבאנרים האלו ישר לוחץ על זה?. מה הופך את המשפט הפשוט הזה לכל כך חזק שהיא מחייבת את המבקר לוחץ על זה? התשובה היא סקרנות!

מעצבים וקופירייטרים באינטרנט תמיד מחפשים דרכים לעורר את סקרנותם של המבקרים באתרי האינטרנט. כמעצבים, דגל המטרה שלהם היא למשוך את המבקר ללחוץ על הבאנר, בדרך כלל תוך התעלמות מוחלטת מאלמנטים אחרים בדף האינטרנט שחשובים אולי יותר לבעל האתר.

עם זאת, כי הסלוגן “אל תלחץ כאן” לא אומר לנו כלום מה יש בדף הבא, זה מעורר את סקרנות המבקר, והם עושים את זה כמעט בלתי אפשרי שלא ללחוץ על הבאנר הזה כדי לראות מה עומד מאחורי זה.

עיצוב משולב פשוט

כשלארי פייג’ וסרגיי ברין הציגו את המוצר שלהם לראשונה, “גוגל”, למשקיעים פוטנציאליים, הם הזכירו אדוורדס כאפשרות גיבוי למקרה שהם לא עושים כסף. כולנו יודעים איזה מזל היה להם בסופו של דבר להקים תוכנית גיבוי?. מה גרם למודעות המשעממות האלו  הצלחה גדולה?

בניגוד למודעות אחרות, אדוורדס לא עורר את סקרנותם של המבקרים ולא הפריע לזרימת התנועה של אתרי האינטרנט. למעשה, ההיפך הוא הנכון. אדוורדס אמורים להיראות כמו חלק בתוצאות החיפוש שנותן למשתמש את התחושה כי מודעות אלו יש שם משהוא שהוא מחפש. לאף אחד אין כל ספק כי עיצוב פשוט כמו בגוגל עוזר כדי לקדם את מנוע החיפוש שלהם גם את תוכנית הפרסום ב Adwords.

קח חלק בפעולה

מעצביי באנרים משתמשים בטכנולוגיות אינטראקטיביות כמו פלאש לפתח סוג של באנרים כדי להזמין את המשתמש לקחת חלק בפעולה. ציור של המשתמש אל תוך האקשן יכול להתבצע בדרכים יצירתיות רבות.

אצל מעצבי אתרים פופולרי מאוד להשתמש במשחקים ישנים כאלמנטים לאתר. כולכם מכירים את פאקמן המשחק המפורסם. אחד הדגלים שאני הכי אוהב הוא זה שבו המשתמש רשאי לתת פאקמן “לאכול” סימנים אחדים של דולר. בסיום מוצלח של המשימה הזו, סלוגן נחמד מתגלה ומבקש ממך לפתוח חשבון חיסכון ולהרוויח כסף עם ריבית קבועה. הרעיון מאחורי באנרים אינטראקטיביים אלה היא פשוטה: תנו למשתמש לקחת חלק בפעולה ואז ברגע הנכון כאשר דעתו איתך הוא עמיד פחות.

באנרים אינטראקטיביים אלו הוכיחו שהם יעילים מאוד. החיסרון הגדול ביותר שלהם הוא כי ברוב המקרים מנהלי אתרים לא יאפשרו סוג כזה של באנר כי זה מסיח דעתו יותר מדי מתוכן הדף באתר.

חזרה לשחור לבן

מעצבי אתרים תמיד מחפשים להיות שונים עם רעיונות העיצוב שלהם. אחת האופנות שאפשר למצוא לאחרונה היא באנרים בשחור ולבן. למרות שמחקרים מראים כי כחול וצהוב הם הצבעים היעילים ביותר להשתמש בבאנר, באנרים בשחור ולבן נצפו הרבה בזמן האחרון. זה כנראה משהו שבסופו של דבר יעלם, אבל הרעיון מאחורי זה להיות שונה על מנת להפוך את המשתמש לתהות מה קורה ואולי ללחוץ על הבאנר כדי לגלות.

צא מהקופסא

שמעת על milliondollarhomepage.com? אם לא, כדי לבדוק את האתר הזה לפני שתמשיך לקרוא מאמר זה. אתר זה הוכיח כי חשיבה יצירתית לא רק יכול להביא לך כסף, אלא גם ליצור מגמה חדשה לגמרי.

מיד לאחר milliondollarhomepage.com שקיבל את תשומת הלב של הקהילה באינטרנט, מעצבים רבים המשתמשים ברעיון הזה ומוכרים שטח של 10×10 פיקסלים. כמו הרעיון המקורי, לא הגודל קובע אלה הסקרנות.

מה לגבי המגמות הבאות

מה המגמות הבאות של עיצוב הבאנרים יהיה? משהו שכנראה אף אחד לא יכול לחזות במדויק. זה תלוי איזה מעצב אינטרנט יבוא עם רעיון חדש, שמוכיח להיות יעיל. (אולי פסיכולוגים יכולים לענות על זה) אין ספק כי בעתיד נוכל לראות דרכים חדשות בעיצוב כרזות, במיוחד כאשר תקציבי הפרסום יותר ויותר מנוצלים באינטרנט במקום טלוויזיה מסחרית וסוגים אחרים של מדיה ופרסום. אני מניח שאנחנו פשוט צריכים להיות סבלניים. אולי אתה תהיה הבא בתור?

[yeblonqrcode size=”200″ url=”” class=”” style=””] 

 

 

 

נשמח לשמוע מה אתם אומרים 🙂

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט
Call Now Button
Open chat
שלום,
איך אפשר לעזור?
Powered by