כיצד משפיע זמן טעינת העמודים על אחוזי נטישה ותצוגות העמודים באתר שלכם?

ידוע שהמהירות שטעינת העמודים באתר שלכם מהווה חלק מכריע בחוויית המשתמש, ולאחרונה מהירות העמודים הפכה חשובה יותר ויותר בתחומים אחרים, כמו מנוע החיפוש של גוגל מדרג דפים על בסיס זמן טעינת העמוד (כידוע), ופייסבוק הודיעה כי תתעדף קישורים שנטענים במהירות בעדכון החדשות שלה, וכל אמרו: “שמענו מאנשים שזה מתסכל ללחוץ על קישור שמוביל לדף אינטרנט שמטען איטי. למען האמת, באופן רחב יותר באינטרנט מצאנו שכשאנשים צריכים לחכות לאתר שיטען זמן רב מדי, הם נוטשים את כל מה שהם לחצו עליו ביחד. “

ובכך, פייסבוק מכירה בכך שהמשתמשים שלהם מצפים לקישור טעינה מהירה, גם אם זה מכוון לתכנים מחוץ לפייסבוק לדוגמה האתר וורדפרס שלכם, דף נחיתה ועוד…

כיצד מהירות הדף משפיעה על התנהגות מבקרים?

אתרים גדולים כולל אמזון ערכו מחקרים שהראו שמשתמשים מצפים שדף יטען במהירות, ולמעשה כי זמני טעינה של דפים איטיים יותר עלולים להוביל לירידה משמעותית בהכנסות.

יש הערכות שאומרות עד הפסד של 1% לכל עיכוב של 100 מילימטרים בזמן טעינת העמודים. המחקרים של המדור עצמו הראו זאת, כאשר אתר היופי המוביל מסחר אלקטרוני Adore Beauty מצא כי דפים מהירים יותר הביאו לעלייה של 16.5% בשיעור ההמרות ולשיפור מתמיד בהכנסות.

אבל תרגום מחקרים אלה מאתרים בעלי נפח גדול כמו גוגל ואמזון מול מלא אתרי אינטרנט קטנים ובינוניים שם בחוץ יכול להיות קשה. יש הטוענים כי מהירות העמוד חשובה יותר עבור אתרי ענק שצפויים לבצע ביצועים טובים גם תחת תנועה גבוהה, בעוד שמחקרים אחרים התקשו למדוד את ההשפעה של זמן טעינת העמוד באתרי תדמית קטנים עד בינוניים.

לאתרים זה יכול להיות קשה למדוד את ההשפעה של מהירות העמוד על חווית המשתמש עצמם. גוגל אנליטיקס נוקטת במדד בסיסי ביותר למהירות האתר כפי שחווים המבקרים שלך – הם מראים זמן טעינת דף כולל עבור מדגם של 1% מהמבקרים. עבור אתרים רבים, גודל המדגם של גוגל אנליטיקס יהיה קטן ביותר ולכן מוטה בגלל הקשרים השונים של משתמשי הקצה שנדגמו. כלים מתקדמים יותר כמו New Relic מודדים את האלמנטים השונים של זמן טעינת העמוד – כולל זמן סוף אחורי, זמן סוף קדמי וזמן טעינת העמוד הכולל – אך אינם מקשרים נתונים אלה לערכים שיווקיים כמו תצוגות עמודים בכל הפעלה ושיעור יציאה מדף כניסה.

מהירות הדף ואחוזי נטישה

האינפוגרפיקה שלמטה מחלקת את זמני טעינת העמודים הממוצעים שהם חווים מבקרים אמיתיים לסוגריים של 1 שניה, 2 שניות, 3 שניות וכו ‘. אם מבקר עבר למספר עמודים באתר, משך זמן טעינת העמודים ממוצע – כך שאם העמוד הראשון נטען בתוך 4 שניות, והשני נטען תוך 2 שניות, הם היו מוכנסים לתושבת “3 שניות” כדי לייצג את הזמן הממוצע שלקח דף לטעון.

כפי שאפשר לראות, קצב הנטישה עולה ככל שמהירות העמוד יורדת, כלומר יותר אנשים מבקרים רק בדף אחד ככל שהדף הראשון שהם מבקרים בו הוא איטי יותר.

למשתמשים עם זמן טעינה של דף ממוצע של 2 שניות, שיעור הניתור הוא די נמוך – 9.61% בלבד. זה עולה מעט עבור אלה עם עומס העמוד הממוצע של 3 שניות, ל 13.0%. קיימת קפיצה בקצב הכניסה של 4.1% מ- 3 ל- 4 שניות, כאשר זמן הטעינה של 4 שניות בעמוד השני הוא עם קפיצה של 17.1%, וקפיצה של 5.1% מ- 4 שניות ל- 5 שניות. למשתמשים שחווים זמן טעינה ממוצע של עמוד של 7 שניות, שיעור הניתור הוא 32.3%.

מהירות העמוד ומספר העמודים שנצפו

אז עכשיו אנו יודעים שטעינה איטיות באתר שלכם פירושו שפחות מבקרים יגלשו לדפים אחרים באתר, אך כיצד משפיע מהירות הדף על המספר הכולל של הדפים שמשתמשים מבקרים בהם? כפי שאפשר לראות בהתחשב בעוצמת הדף, שיש לה השפעה על קצב הכניסה, ככל שדפים מהירים יותר נטענים בממוצע ככל שיותר דפים גולשים לאתר.

כפי שמוצג בתרשים לעיל, אלו עם זמן טעינת עמוד ממוצע של 2 שניות מציגים 8.9 עמודים בממוצע, ואילו אלה עם זמן טעינת עמוד ממוצע של 7 שניות מציגים רק 3.7 עמודים בממוצע.

מסכנה: מספר העמודים שנצפו פוחת בעקביות ככל שמהירות העמוד פוחתת, וההבדל בדפים שנצפו בין משתמשים בממוצע טעימות של 2 שניות ומשתמשים בממוצע 4 שניות הוא 3.x עמודים. משמעות הדבר היא כי עיכוב של 2 שניות בזמן טעינת העמוד יכול להיות שמשתמש יוצא מהאתר שלך 3 דפים קודם לכן.

כיצד משפיע מהירות טעינת הדף על ההכנסות שלכם?

מה המשמעות של כל זה עבור אתר האינטרנט שלך? ממחקרים אלה ניתן לראות כי מהירות העמוד משפיעה על מספר הדפים שנצפו ועל קצב הניתור בין עמוד לעמוד.
כפי שיודע כל משווק, אלה מדדים חשובים שמשפיעים ישירות על שיעור ההמרות והכנסות האתר שלכם.

לסיכום:

היום זה כבר מוכח מדעית (אפשר להגיד) שמהירות האתר שלכם היא א’ ב’ בבניית אתר הוורדפרס שלכם, אני לא  מדבר על להתקין תוסף ושלום, כי להגיע לתוצאות טובות ואני מדבר על 85 ומעלה בסולם גוגל, צריך הרבה יותר מזה, בקיצור תתרחקו מתוספים כמה שיותר, ואם תרצו לשמוע עוד מידע תרימו טלפון.

בהצלחה

credit: https://www.section.io/

נשמח לשמוע מה אתם אומרים 🙂

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט
Call Now Button
Open chat
שלום,
איך אפשר לעזור?