למה ניווט אתר טוב הוא חשוב?

גולשים הם בעצם חבורה חסרת סבלנות אם אתר אינטרנט הוא קשה להבין כי הקישורים אינם ברורים, הם במרחק קליק לבלי שוב. אתר הניווט הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקביעת האפקטיביות של האתר. מאמר זה מדבר על העיקרון הבסיסי של עיצוב הניווט באתר.

כדי להיות אפקטיבי הניווט באתר חייב בראש ובראשונה להיות הגיוני לגולש הממוצע. אמנם תמיד יש מקום ליצירתיות, מעצבי אתרים טובים נוטים להיות בעלי פריסות ניווט דומות.

בתור מעצב אינטרנט אתה חייב תמיד לזכור את המטרה הבסיסית של האתר ואת קהל היעד בעת בניית האתר והניווט. רוב אתרי האינטרנט קיימים כדי ליידע את המבקרים או על מוצר או שירות או בעצם למכור את המוצר או השירות. לכן יש כמה הנחיות בסיסיות כדי לעקוב:

בעת שימוש בלתי קונבנציונאלי כמו קישורים, צריך לומר במפורש למבקר כי מדובר בקישור. לדוגמה, נניח שיש לך דף אינטרנט שבו אתה רוצה להשתמש במפה המראה ערים שונות ורוצים לאפשר למשתמש ללחוץ על שם העיר ולהרים את המידע על אותו העיר. צריך לוודות שאתה אומר את זה למשתמש, ללחוץ על שם העיר כדי לקבל מידע נוסף על העיר.

מחקרים הראו כי רוב המשתמשים לא ילחצו יותר משלושה קישורים כדי להגיע אל המידע שהם רוצים. אז כל דף באתר האינטרנט שלך חייב להיות נגיש בתוך שלושה קליקים.

לא מומלץ להשתמש בסרט פלאש בדף הפתיחה באתר האינטרנט שלך. שמור על עיצוב דף אינטרנט פשוט ויפה. ואם אתה מחליט להשתמש באחד, וודא שאתה משתמש בתג META REFRESH לקחת את המבקרים באופן אוטומטי לדף הבית שלך אחרי כמה שניות ולספק כפתור ללחיצה מסומן בבירור או קישור, והמבקר יכול לדלג על דף הכניסה וללכת ישירות לדף הבית שלך אחרת אחוז גבוה של המבקרים יהיה במרחק קליק אחד למקום אחר לעולם לא לחזור. רוב המבקרים מחפשים בידור לא מידע.

מיקום של הניווט

תפריטים למעלה – החלק העליון של שורת התפריטים בעמוד ממוקם בדרך כלל ישירות מתחת לכותרת הדף הגרפי המכיל את הלוגו של האתר. הפריטים האלו שבתפריט יכולים להיות קישורים יחידים, תפריטים נפתחים או תפריט מתרחב. כל פריט בתפריט יכול להיות מיוצג על ידי טקסט או גרפיקה. מומלץ שהמבקר יכול ללחוץ על על דבר בתפריט כדי לקבל את המידע המתואר.

ניווט צד ימין – ניווט בצד ימין מיושם בדרך כלל כעמודה או אזור טקסט בחלק העליון הימני של דף האינטרנט. כמו בתפריט העליון, כל פריט יכול להיות קישור יחיד או הרחבת התפריט.

ניווט צד שמאל – ניווט בצד שמאל אינו משמש לעתים קרובות, אבל כאשר נעשה בו שימוש, הוא מיושם כעמודה או אזור טקסט בצד השמאלי העליון של דף האינטרנט. רוב המעצבים משתמשים באזור זה עבור פרסומות באתר.

התפריט התחתון (footer)- התפריט התחתון כיום יות יותר שימושי מעצביי אתרים משתמשים בחלק התחתון של האתר ללינקים על החברה, פייסבוק, טוויטר, טופס צור קשר ועוד. היום הפוטר זה דבר שצריך לקחת בחשבון.

ניווט אלמנטים חשובים

קישורים פנימיים בעמודים – כל דף באתר צריך להיות בתוך שניים או שלושה קליקים מדף הבית. דפים חשובים צריכים להיות במרחק לחיצה אחת. בונה אתרים יצטרך לקבוע אילו קישורים מוצגים בצורה בולטת יותר.

קופסאות התחבר – תיבות ההתחברות אמורה להיות מוצגת בהבלטה. מיקומים נפוצים הם הימנית העליונה שמאל, למעלה או בתוך כותרת הדף.

עגלות הקניות – אם אתה משתמש בעגלת קניות למכור את המוצרים שלך, אתה צריך להציג באופן בולט עגלה והציג כפתור בכל עמוד. המיקום הנפוץ ביותר הוא על הצד הימני העליון ממש מתחת או כחלק בכותרת.

לחצנים סדר – אם אתה משתמש כפתורים סדר בודדים הם צריכים להיות גדולים לעין. פחות קליקים שנדרש כדי להגיע לדף ההזמנה,כך תקבל יותר הזמנות.

פירורי לחם (breadcrumbs) – פירורי לחם הן קישורים ייצוג גרפי של איפה אתה נמצא באתר. פירורי לחם ממוקמים בדרך כלל בחלק העליון השמאלי של הדף ממש מתחת לכותרת. כל מילה היא קישור בחזרה לדף הקודם.

קישורים חיצוניים – קישורים חיצוניים ניתן להשתמש בכל מקום אבל משמשים לרוב בתוך שטחי הטקסט באתר אינטרנט. הם עשויים להיות הפניות למידע נוסף הממוקם באתר או מוצרים מומלצים, או כמעט כל דבר אחר.

פרסומות – פרסומות הן בדרך כלל או גרפיקה או טקסט עם קישור משויך. מודעות ניתן למקם בכל מקום בדף אינטרנט אך משמשים בדרך כלל רק תחת הכותרת או למטה בצד ימין של הדף, תחת אלמנטים של ניווט על השוליים השמאליים, על פני החלק התחתון של הדף או וביניהם אפילו בתוך שטחי בדיקה של הדף. מחקרים מראים כי מודעות “Above the fold” יעילים יותר. (“Above the fold” ​​מתייחס לאזור של דף אינטרנט כי הוא גלוי ללא צורך לגלול).

מפת אתר – מפת אתר היא דרך טובה לפריסת האתר כולו עבור המבקר שלך. (מנוע חיפוש spyders גם אוהבים אותם.) זה רק רשימה היררכית של כל דף באתר שלך עם היפר לינקים הלחיצים לגשת לכל דף. כמו כאן אצלי.

תקציר:
מערכת ניווט טובה יכולה להגדיל את מספר הדפים שנצפו ע”י כל מבקר. ויכול להגדיל הרשמות, לקוחות, מכירות, חברים או מה שהאתר נועד לעשות ולהפוך את האתר שלך ליותר מוצלח.

[yeblonqrcode size=”200″ url=”” class=”” style=””]

נשמח לשמוע מה אתם אומרים 🙂

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט
Call Now Button
Open chat
שלום,
איך אפשר לעזור?