מה הוא מבנה אתר, ומדוע הוא סופר דופר חשוב לפני שמתחילים לעצב?

מהו מבנה האתר (אפיון)?

בפוסט הזה תקבלו שלושה טיפים מהירים כיצד להתחיל לשפר את מבנה האתר שלך (ויפה שעה אחת קודם).

מבנה האתר הוא היבט חיוני של אסטרטגיית ה SEO שלך, אולי לא הרבה מבינים את זה (לצערי) אבל  המבנה של האתר שלך מראה ל- Google אילו דפים באתר שלך הם החשובים יותר ואילו פחות. זה אומר שאתה יכול להשפיע על איזה מאמרים יהיה דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ואיזה מאמרים יכולים לתמוך במונחים שאתה רוצה לקדם.

וכשמבינים את זה טוב טוב זה גם הופך להיות חלק מאוד מעשי של אסטרטגיית SEO שלך. כך תוכל להתחיל לשפר את מבנה האתר שלך עוד היום.

מבנה האתר מתייחס לאופן שבו אתה מארגן את תוכן האתר שלך, איפה יהיה מה ומה לשים איפה מבחינת חשיבות וארגון מול מנועי חיפוש.

אתר אינטרנט מורכב לעתים קרובות תוכן על מגוון רחב של נושאים הקשורים שהוצגו על עמודים ופוסטים.
מבנה האתר עוסק כיצד תוכן זה מסודר, מקושר ומוצג בפני הגולש שאנחנו כל כך חיכינו לו. אם מבנה האתר שלך טוב, הגולש והמשתמשים ימצאו את דרכם בקלות רבה יותר ו- Google יכולה להוסיף לאינדקס את כתובות האתרים שלך בצורה טובה יותר. טקסונומיות, קטגוריות, עמודים, תגים, וגם קישורים פנימיים, הניווט ופירורי הלחם (breadcrumbs) שלך הם הכלים לבניית אתר וורדפרס כמו שצריך.

* דע: ככל שהאתר שלך גדל ולא חשבתם שאתם צריכים לסדר את מבנה האתר שלכם, הוא יהיה  עמוס ולסדר את זה אחר כך זה סיפור.

כאשר אתה כותב יותר ויותר פוסטים בבלוג, או מוסיף עוד עמודי תוכן או מוצרים בלי סדר, האתר שלך יקבל עומס, יהיה שם בלגן והגולשים יברחו. שימו לב שכל האתרים הכי מוצלחים בעולם מאוד מאוד נוחים להתמצא בפנים, אז גם אתה אתה צריך לארגן את זה בצורה מסודרת, כדי לוודא שהמבקרים  שלך ו- Google יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים בלי בעיה ולא ללכת לאיבוד.

אז מדוע מבנה האתר חשוב עבור Google – ומשתמשים?

ישנן שלוש סיבות מדוע מבנה האתר שלכם חשוב עבור גוגל, ולכן, ההשפעה ניכרת מאוד בדירוג של מנועי החיפוש.

הכלל הוא: מבנה האתר שלכם הוא המדריך ל- Google (טיפ 1#)

האופן שבו האתר שלך בנוי ייתן יותר כלים ל Google להבין היכן למצוא את התוכן החיוני ביותר. הרעיון זה שאתם תנווטו את גוגל ולא הוא אתכם. מבנה האתר שלך קובע אם מנוע החיפוש יכול להבין מה הולך באתר שלך או איזה מוצרים אתה מוכר.

Google תסרוק את האתר שלכם באמצעות קישורים פנימיים וחיצוניים ובאמצעות Googlebot. על ידי ביצוע איסוף של קישורים אלה, Google קובעת את הקשר בין הדפים השונים. (אתה מבין מה הולך כאן ?) מבנה של האתר שלך הוא מדריך ל- Google ולכן זה א’ ב’.

אל תתחרה עם התוכן של עצמך (טיפ 2#)

מבנה אתר הוורדפרס שלכם חיוני עבור גוגל, כי ללא מבנה נכון ייווצר מצב שבו אתם מתחרים עם עצמכם בכתבות שלכם על דירוג גבוה של מנועי החיפוש.

נניח שאתם כותבים (רוצים לקדם)  מונח “ביטוח רכבים” אפשר לכתוב על זה הרבה אבל נסתכל על זה כמו פירמידה, המאמר הכי חשוב יהיה למעלה ומתחתיו יהיו תתי נושאים שמדברים גם על ביטוח רכבים אבל מזוויות שונות, מה הסכנות, טיפים וכו וכולם מסייעים למי שבראש. וכאן אנחנו נותנים לגוגל בדיוק את מה שהוא רוצה. כל זה בתנאי שיש סדר! וכל גוגל תדע על מה אתה מדבר ולא מבלבל את המוח.

החשיבות צריכה להזמין את התוכן שלך. גם כשרואים עדר כבשים בהרים יש תמיד אחד מוביל את כולם, אם הוא הולך ימינה כולם אחריו, שמאלה כולם אחריו. תהייה אתה ראש העדר תחשוב שאלו שהולכים אחריו אלו מנועי החיפוש. 🙂 ואת זה עושים גם עם קישורים פנימיים מהפוסטים האלו לראש.

מבנה האתר חשוב עבור UX, חווית משתמש (טיפ 3#)

אז השכלנו להבין שמבנה טוב של האתר שלכם יעזור לגוגל להבין יותר טוב לדרג יותר גבוה בתוצאות חיפוש.

אבל לא לשכוח, מבנה האתר חשוב ויחד עם זה מצריך חווית משתמש (UX) נוחה וצריכה לבוא לידי ביטוי בניווט של האתר שלכם. אם המבנה הזה מצוי וגולשים יכולים למצוא את מה שהם רוצים מהר (לא כמו באתר של ביטוח לאומי) אז אתם על הסוס.

לסיכום:: אז מה למדנו ?

איך להתחיל לסדר את מבנה האתר שלכם בצורה טובה?

הסר תוכן ישן

אני הולך לשבור מיתוס שהרבה יגידו לכם שאני הוזה אבל זו האמת! הרבה חנויות שמוכרות מגוון רחב של מוצרים ואינם ימכרו אותם בעונה הבאה או שנגמר מהמלאי עליכם להסיר את המוצר מהחנות ולא לחשוב שאני מפסיד עמוד באתר שלי. איך הייתה מרגיש להכנס לחנות וורדפרס עם 500 מוצרים וחצי מהם לא במלאי ? אז אתה חושב שהרווחת תנועה אבל הפסדת לקוחות, ואתה חושב שגוגל לא רואה את זה? תחשוב שוב ידידי.

בכל אופן, אם יש לעמוד, פוסט, מוצר הזה שאתה רוצה להסיר קישורים המפנים אליו מבחוץ, שכמובן שיש להם ערך ל SEO שלכם, יש לבצע הפניות 301.

תמתן את הקטגוריות שלך

אתה צריך לוודא כי כל הקטגוריות יש בהם (בערך) אותה כמות של מוצרים, או אם זה קטגוריות של פוסטים אז לשמור על כמות איזון שווה של פוסטים או מוצרים בכל קטגוריה.

כאשר קטגוריה אחת גדולה משמעותית מזו של אחרים, האתר שלך הופך לא מאוזן. איך נדע מתי זה יותר מדי ולא מאוזן? כאשר יש לך קטגוריה עם כפול מוצרים או פוסטים מקטגוריה אחרת זה לא טוב.

שפר ומהר את מבנה הקישור הפנימיים של האתר שלך (כמו שהסברנו לעיל)

חובה לשפור את הקישורים הפנימיים באתר וורדפרס שלכם ולכוון אותו לראש הפירמידה ולעשות את זה בחוכמה לא לזרוק מכל עמוד 10 קישורים לעמוד הכי חשוב שלכם. בעדינות ורק אם זה רלוונטי.

לסיכום תתחילו לחשוב על הגולשים שלכם ולא על גוגל, כי הוא כבר עושה יותר טוב מאיתנו.

נשמח לשמוע מה אתם אומרים 🙂

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט
Call Now Button
Open chat
שלום,
איך אפשר לעזור?
Powered by